dba.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ekonominin Metodu ve Amacı | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 1 (Pearson Education International, 10th edition) |
2 | Ekonomik Problem: Yokluk ve Seçim | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 2 (Pearson Education International, 10th edition) |
3 | Talep,Arz ve Pazar Dengesi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 3 (Pearson Education International, 10th edition) |
4 | Talep ve Arz Uygulamaları ve Elastikiyet | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapters 4&5 (Pearson Education International, 10th edition) |
5 | Hanehalkı Davranışları ve Tüketici Seçimi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 6 (Pearson Education International, 10th edition) |
6 | Ara Sınav 1 | 4 Nisan 2014 |
7 | Üretim Süreci: Kar Maximizasyonu Altında Firma Davranışları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 7 (Pearson Education International, 10th edition) |
8 | Kısa Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 8 (Pearson Education International, 10th edition) |
9 | Uzun Dönem Maliyet ve Çıktı Kararları | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 9 (Pearson Education International, 10th edition) |
10 | Girdi Talebi | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition) |
11 | Ara sınav 2 | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 10 & 11 (Pearson Education International, 10th edition) |
12 | Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition) |
13 | Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 12 (Pearson Education International, 10th edition) |
14 | Aksak Rekabet Piyasaları | ***Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 13,14 & 15 (Pearson Education International, 10th edition) |
15 | Dışsallıklar, Kamu Malları, and Sosyal Seçim | Case, Fair & Oster; Principles of Economics, Chapter 16 (Pearson Education International, 10th edition) |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Case, Karl; Fair, Ray; and Oster, Sharon; Principles of Economics with MyEconLab Student Access Card, Pearson – Prentice Hall, 10th edition, 2012. Öğrencilerin ders kitabını alması ZORUNLUDUR. Dersin ödevleri ve asistanların işleyeceği tekrar derslerindeki problemler, her öğrencinin aldığı kitabın içinde bulunan şifreyle giriş yapacakları, kitabın MyEconLab adıyla varolan online sistemi üzerinden çözülecek ve bu ödevler sistemin kendisi tarafından notlandırılıp dersin hocasına sistem üzerinden iletilecek. Ödevlerin dönem sonu notuna etkisi %20 dir. HER ÖĞRENCİNİN KİTABI ALMASI ZORUNLUDUR. HER ÖĞRENCİNİN ALDIĞI KİTAPTA KENDİNE ÖZEL SİSTEME GİRİŞ YAPACAĞI ŞİFRE BULUNMAKTADIR. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | http://eco.ieu.edu.tr/tr/econ101principlesmicroeconomics linkine gittiğiniz takdirde sisteme nasıl kayıt olacağınızı anlatan detaylı bilgi dosyasına ulaşabilirsiniz. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 15 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 8 | 20 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 25 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | |
Arazi Çalışması | | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 8 | 2.5 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | | | |
Proje | | ||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 14 | |
Final Sınavı | 1 | 12 | |
Toplam | 153 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek | X | ||||
2 | İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek, bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek | X | ||||
3 | İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak | X | ||||
4 | İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak | X | ||||
5 | İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak | X | ||||
6 | Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek, öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak | X | ||||
7 | Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak | X | ||||
8 | Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak | X | ||||
9 | Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak | X | ||||
10 | İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | X | ||||
12 | İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek | X | ||||
13 | İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest